Wednesday, December 28

Ac Mizal Nak MFace Saingi Facebook dan Bantu Rakan Artis

Ac Mizal pelakon, penyanyi dan pengacara yang baru saja mendapat gelaran Datuk kini sedang sibuk dengan Mface pula. Apa Mface..ianya macam facebook jugak tetapi untuk rakyat Malaysia. Ac Mizal percaya Mface bakal saingi facebook..hehe..
Ac Mizal 40 tahun, sebagai penegrusi Mface dan bekerjasama dengan seorang lagi rakan kongsinya Tedy Teow, pengasas laman Mface.
Betul ke pernigaan gelang Ac gagal lalu dia menceburkan diri pula dengan Mface..berlainan sikit dengan facebook ni



 Ac Mizal kata Mface untuk membantu rakan rakan artis supaya lebih berjaya dari segi ekonomi..dan penyertaan rakan artis ini mungkin bertujuan untuk menarik lebih ramai pengguna beralih ke mface dan seterusnya menjadikan mface satu aset bernilai.

“Saya menawarkan saham kepada artis kerana mereka mempunyai ramai peminat dan boleh membawa ramai pengikut menyertai mface. saya yakin dalam masa sekitar dua bulan boleh mencecah sejuta yang menyertai mface,”

Mengenai cerita peribadinya yang tidak sedap didengar, AC tidak mahu banyak komen.

“Saya tahu macam-macam cerita pasal saya, ada yang kata saya mengalami masalah dan sudah jatuh. Kalau saya dah jatuh takkan saya mengadakan majlis malam ini,”
Dalam ucapannya AC mengumumkan artis yang ada di majlisnya akan diberikan 100,000 saham mface. Ramai artis akan dapat saham itu apabila mface disenarai di Bursa Malaysia bila mencecah sejuta pelanggan.

Kini sudah ada 60 rakan artis yang sudah menyertai Mface, antaranya Jehan Miskin, zizan Raja Lawak, Linda Rafar, Fizz Fairuz, Shuib Sepah, isteri Ac Mizal pun ada masuk, Jep Sepah, Adlin Aman Ramli, Afdlin Shauki, Amy Search dan ramai lg.
Petikan berita

Pengerusi jaringan sosial Malaysia, mface iaitu Datuk AC Mizal yakin bahawa penyertaan 60 artis tanah air menerusi laman itu akan turut menjana pendapatan kepada mereka.
AC Mizal berkata pengaruh dan aura yang dimiliki golongan artis mampu menarik perhatian masyarakat untuk sama-sama menyertai laman berkenaan yang menyasarkan jumlah pengguna seramai 1 juta orang dalam tempoh enam bulan.

Katanya, jika sebelum ini golongan artis kerap mengemas kini status dan perkembangan mereka di laman sosial seperti Facebook dan Twitter secara percuma tanpa mendapat sebarang pulangan, penyertaan dalam mface ini sebaliknya akan memberikan pendapatan apabila syer mereka dilaburkan ke dalam pasaran saham kelak.

“Laman mface ini tidak memerlukan sebarang modal atau bayaran. Fungsinya adalah sama seperti Facebook di mana pengguna boleh mengemas kini dan berkongsi perkembangan dan maklumat mereka dengan orang ramai.
“Saya memilih 60 artis untuk menyertai mface kerana mereka adalah golongan berpengaruh yang mempunyai pengikut dan peminat. Setiap artis ini akan diberikan 100,000 unit syer dalam akaun masing-masing.
“Kami menyasarkan untuk mencapai 1 juta pengguna bagi melayakkan laman ini disenaraikan dalam bursa saham. Apabila ia disenaraikan dalam bursa saham kelak, insya-Allah semua artis akan menerima pendapatan daripada syer mereka,” katanya.

AC Mizal berkata sebagai bentuk promosi dalam tempoh enam bulan, setiap pemilik akaun mface yang mengumpul mata tertinggi menerusi kemas kini status mereka pada setiap minggu berpeluang untuk memenangi hadiah iPad 2.

“Pada setiap minggu, pemilik akaun mface tidak kira golongan artis atau orang awam akan berpeluang untuk memenangi hadiah iPad 2 menerusi mata terkumpul tertinggi yang diperoleh daripada kemas kini status mereka.
“Untuk berlaku adil, pemenang mingguan tidak akan berulang walaupun kita sedar artis-artis tertentu mungkin akan memiliki mata yang tinggi secara berterusan pada setiap minggu ekoran populariti dan pengikut mereka yang ramai,” katanya.
Menjawab tentang pemilihan jenama mface yang kedengaran seakan Facebook, AC Mizal berkata jenama itu dipilih bukan bertujuan untuk meniru populariti Facebook.
Sebaliknya, ia dipilih kerana ingin menumpang sebahagian kecil populariti laman Facebook yang sememangnya sudah terkenal di seluruh dunia.

“Nama mface bukan tiru Facebook, cuma saya akui kami memilih nama yang seakan sama ini untuk menumpang sedikit bahagian atau syer populariti Facebook yang sedia terkenal itu bagi melonjakkan laman mface.

“Saya yakin mface akan diterima ramai dan mampu untuk mencapai sasaran 1 juta pengguna dalam tempoh dua hingga tiga bulan akan datang,” katanya yang merancang untuk meluaskan jaringan mface ke negara-negara serantau dalam masa terdekat.




Untuk menyertai laman ini, pengguna boleh layari www.mface.me.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
Google Analytics Alternative