Wednesday, May 11

Biodata Sara Ali






Pelakon Sara Ali walaupun asing lagi, ramai yang tak berapa kenal dia, tapi tahun ni saja Sara Ali dah berlakon dalam banyak filem hebat seperti Nur Kasih, Songlap dan filem Penunggu Istana. Selepas ni KP yakin nama Sara Ali bakal meletop letop dan glemer setanding nama popular Sharifah Amani.
Walaupun Sara Ali ni baru lagi tapi kenapa ramai pengarah suka ambil dia berlakon, pasti hebat lakonan dia ni sebab tu dia dapat tawaran banyak sangat. Hingga wartawan menggelarkan dia ni Ratu filem sepanjang tahun 2011. Dasyatt ni.. Ada aura yang tersendiri rasanya. Tengok muka Sara Ali ni cute kecil molek, ala ala Sharifah Amani.

Sara Ali bukan berasal dari keluarga seni tapi dia mula menceburi bidang lakonan apabila ditawarkan berlakon oleh seorang pengarah di laman Facebook untuk filem Sesuatu Yang Tertinggal.








Biodata Sara Ali

Nama: Sara Ali
Asal: Johor
Umur: 21
Horoskop: Libra
Pekerjaan: College Student (Lim Kok wing)
Hobi: Simpan kasut

Music
Kegemaran(asing) : Radiohead
Kegemaran(tempatan) : Butterfingers

Kegemaran filem: Gila-Gila Remaja dan Bukit Kepong

Project dahulu / filem :
Sesuatu Yang Tertinggal(GB), Penunggu Istana(KL Motion), Klip X-3GP(GB), Nur Kasih(Filmscape), Songlap(RedComm) [2010]

Kegemaran Sara Ali: suka musik soundtrak yang asli

3 comments:

  1. eh...jap2..nk tnyer leh...actually sy b`minat nk taw lbih lnjut sal sara ali nie...bab dy b`lakon dlm citer penunggu istana right?????citer penungu istana tue betul ker x???

    ReplyDelete
  2. fuyooo hobi x boleh bla,simpan kasut..kenapa x tulis mengumpul kasut..hu3 lps ni aku nak cari hobi baru la..mengumpul kasut macam sara ali ni :p

    ReplyDelete
  3. saya baru jer meminati sara ali ni... tertarik bila tengok cerita "cinta kaundan aku"... rasa sweer, happy, sedih n geram pon ada.... best la cerita tu... like it

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
Google Analytics Alternative